| Overskrift | Niveau matematik | 2. fag | Evt. 3. fag | Indsendt af | Dokument |
|
Det gyldne snit
|
A
|
Musik (B)
|
|
Rikke Juel Enemærke Sct Knuds Gymnasium
|
Opgavebeskrivelse
|
|
Kraft, bevægelse og energi
|
A
|
Fysik (A)
|
|
Jens Bang-Jensen Sct Knuds Gymnasium
|
Opgaveformulering
Tidsplan
|
|
Reaktionskinetik
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Jens Bang-Jensen Sct Knuds Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Kemiske reaktioner og løsning af ligninger
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Jakob Holm Viby Gymnasium og HF
|
Selve opgaveformuleringen
|
|
Den bedste rette linje og røntgenfluorescens
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Bjarne Schmidt Alssundgymnasiet Sønderborg
|
Den bedste rette linje og røntgenfluorescens
|
|
Den bedste rette linje og muskelfysiologi
|
A
|
Biologi (B)
|
|
Bjarne Schmidt Alssundgymnasiet Sønderborg
|
Den bedste rette linje og muskelfysiologi
|
|
Gyldne snit
|
B
|
Musik (A)
|
|
Jacob Jalving Rosborg Gymnasium og HF
|
Opgaveformuleringer MUS-Mat
|
|
Tempereret stemning
|
B
|
Musik (A)
|
|
Jacob Jalving Rosborg Gymnasium og HF
|
Opgaveformuleringer MUS-Mat
|
|
Temperaturen i Barokken. Teori og praksis.
|
A
|
Musik (A)
|
|
Jan Steffensen Aurehøj Gymnasium
|
Opgaveformuleringen
Bogen: Music and Mathematics, side 68-75
Procedings of thr swedish Academy 1743, side 280-291
Trips matematiske bog 2, side 194-198
Note om opgave 55.5 af Hans Sloth
|
|
Sundhed og kolesterol
|
A
|
Biologi (B)
|
|
Jan Steffensen Aurehøj Gymnasium
|
Opgaveformuleringen
Hans Sloth: Trips bog 3, side 168-180
Niels Hjersing e al.: Modeller i Derive side 52-55
http://science.kennesaw.edu/~sellerme/moduleshtml/science/choleste/decholesterol.html
|
|
Populationsvækst
|
B
|
Biologi (A)
|
|
Birgitte Hornby Høje-Taastrup gymnasium
|
Problemformulering og litteratur
|
|
Opinionsundersøgelser
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Agnete Nørskov Nielsen Aabenraa Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Kemisk ligevægt og polynomier
|
A
|
Kemi (A)
|
|
Rune Lauesen Svendborg Gymnasium
|
Formulering af opgaven med fokus på kemi
Formulering af opgaven med fokus på matematik
|
|
Velfærdsstaten
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Hans Henrik Aggerholm Ringkjøbing Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Matematik-fysik: Regressioner og deres anvendelse i fysik
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Jan Hagelskjær Favrskov Gymnasium
|
Den udleverede opgaveformulering
|
|
Matematik-kemi: logaritmer og anvendelser i syre/base - teorien
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Jan Hagelskjær Favrskov Gymnasium
|
Den udleverede opgaveformulering
|
|
Væksthastighed
|
A
|
Fysik (B)
|
Kemi (B)
|
Jakob Stubgaard Herlufsholm Skole
|
Problemformulering for 2x
|
|
lighed/ulighed
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Ellen stengaard Munkholm Odense Katedralskole
|
de fire opgaveformuleringer
|
|
1: eksponentielle funktioner 2:harmoniske svingninger 3:differentialregning og kinematik
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Hanne Hautop Favrskov Gymnasium
|
opgaveformulering
studieretningsopgave
|
|
Opg 1:Politisk holdning og chi-test, Opg 2: Keynesiansk økonomi, Opg 3: Phillipskurve og regression
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Charlotte Linderoth Tørring Gymnasium
|
de tre studieretningsopgaver, der er stillet på holdet
|
|
Priselasticitet og tobak
|
A
|
Samfundsfag (A)
|
|
Peter Jeppesen Esbjerg Statsskole
|
Opgave med bilag (trykt i sort-hvid)
4 sider trykt i farver
|
|
Per Nørgaards musik
|
B
|
Musik (A)
|
|
Lisbet B. Pedersen Lemvig Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Mekanik - bevægelse med luftmodstand
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Per Rydell Slagelse Gymnasium
|
Opgavebeskrivelsen
|
|
Rusmidler
|
A
|
Biologi (B)
|
Kemi (B)
|
Carsten Olesen Slagelse Gymnasium Slagelse Gymnasium
|
problemformuleringen
Eksempel på anvendelse af regenark
|
|
Differentialligninger og svingninger, Ligninger og titrering
|
A
|
Fysik (B)
|
Kemi (B)
|
For Jakob Nielsen Slagelse Gymnasium
|
Differentialligninger og svingninger
Ligninger og titrering
|
|
Velfærdsstat og befolkningsudvikling
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Louise Nørgaard Nielsen Hasseris Gymnasium
|
Opgaveformulering
Note om vækstmodeller, med særlig vægt på logistisk vækst.
|
|
Befolkningsudvikling i i- og ulande
|
B
|
Naturgeografi (B)
|
|
Louise Nørgaard Nielsen Hasseris Gymnasium
|
Opgaveformulering
Note om vækstmodeller, med særlig vægt på logistisk vækst.
|
|
At stemning en guitar
|
B
|
Musik (A)
|
|
Michael Weyand Nakskov Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Toneskalaer
|
B
|
Musik (A)
|
|
Michael Weyand Nakskov Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Svingende systemer
|
A
|
Fysik (A)
|
|
Lone Povlsen Nakskov Gymnasium
|
Opgaveformulering
Uddybning af opgaven
|
|
Reaktionsorden
|
A
|
Kemi (A)
|
|
Lone Povlsen Nakskov Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Arv og Miljø
|
A
|
Samfundsfag (A)
|
|
Peter Limkilde Odsherreds Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Arv og Miljø
|
A
|
Biologi (B)
|
|
Peter Limkilde Odsherreds Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Nedbøjning af bjælker
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Peter Limkilde (Fysik) Odsherreds Gymnasium
|
Opgaveformulering+ bilag
|
|
Racisme
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
Psykologi (C)
|
Ulla Olsen Esbjerg Statsskole
|
3 problemformuleringer
|
|
Løsning af lineære ligningssystemer
|
A
|
Biologi (A)
|
|
Hans Christian Hulvej Marselisborg Gymnasium
|
Den konkrete opgaveformulering
|
|
Differentialregning
|
A
|
Fysik (B)
|
Kemi (B)
|
Martin Schmidt Stenløse Gymnasium
|
Opgaveformuleringer
|
|
banekurver
|
A
|
Fysik (B)
|
|
peter olsen Ingrid Jespersens Gymnasium
|
opgaveformulering
|
|
Matematiske modeller i fysikken
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Henning Brandt Jensen Espergærde Gymnasium og HF
|
26 opgaveformuleringer
|
|
Opinionsundersøgelser og danske partier.
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Kjeld Jørgensen Nordfyns Gymnasium
|
Meningsmålinger og valg: Partitilknytning på retur?
|
|
matematiske modeller og epidemier.
|
B
|
Biologi (B)
|
|
Indermohan S. Walia Stenløse Gymnasium
|
Opgaveformulering
modelopbygning
kvalitative egenskaber for epidemi-funktioner
løsning af differentialligninger vha. excel
bestemmelse af konstanter i epidemi-modellen
|
|
Lineær regression
|
A
|
Fysik (A)
|
|
Per Jensen Aarhus Statsgymnasium
|
Opgaveformulering
Litteratur
Data
|
|
Lineær regression
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Per Jensen Aarhus Statsgymnasium
|
Opgaveformulering
Data
|
|
Rusmidler og medicin
|
B
|
Biologi (A)
|
Kemi (B)
|
Claus Thormann Frederiksborg Gymnasium
|
Opgaveformuleringer (4 valgmuligheder)
|
|
Røggasrensning
|
A
|
Kemi (C)
|
|
susanne højte Gladsaxe Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Global opvarmning
|
A
|
Naturgeografi (C)
|
|
susanne højte Gladsaxe Gymnasium
|
Opgaveformulering
bilag, omtalt i opgaven
|
|
Strukturer i matematik og musik
|
B
|
Musik (A)
|
|
Ellis Kristensen Greve Gymnasium
|
Studieretningsopgave matematik-musik
|
|
Mekanik - bevægelse med luftmodstand
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering samt råd og vink
|
|
Syre-base kemi og pH-beregning
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Koncentrationsbestemmelse med spektrofotometer
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Kemiske reaktioners hastighed
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Indvandringens matematik
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Mikroorganismer
|
B
|
Biologi (A)
|
|
Ole Sørensen Fredericia Gymnasium
|
Opgaveformulering
|
|
Differentialligninger
|
A
|
Fysik (A)
|
Kemi (B)
|
Birthe Lundsgaard Hansen Gladsaxe Gymnasium
|
Differentialligninger og Newtons afkølingslov
Differentialligninger og svingninger
Differentialligninger og reaktionshastigheder
|
|
Danskernes holdninger
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
Lasse Broby Rieks Horsens Statsskole
|
Emne for studieretningsopgaven
Eksempel på opgaveformulering til elev
|
|
Se opgave
|
A
|
Kemi (B)
|
|
Karin Nielsen Virum Gymnasium
|
studieretningsopgaven
Matematisk materiale
Skolekom meddelse fra Rasmus Møller
|
|
Logik
|
A
|
Filosofi (C)
|
|
Jørn Schmidt Horsens Statsskole
|
Opgaveformuleringen
|
|
Axiomatisk-deduktiv metode
|
A
|
Filosofi (C)
|
|
Jørn Schmidt Horsens Statsskole
|
Opgaveformuleringen
|
|
Svingninger
|
A
|
Fysik (A)
|
|
Jørn Schmidt Horsens Statsskole
|
Opgaveformulering 1
Opgaveformulering 2
Opgaveformulering 3
|
|
Reaktionskinetik
|
A
|
Kemi (A)
|
|
Jørn Schmidt Horsens Statsskole
|
Opgaveformuleringen
|
|
Afkøling og differentialligninger
|
A
|
Fysik (B)
|
|
Jørn Schmidt Horsens Statsskole
|
Opgaveformuleringen
|
|
Fedme
|
B
|
Biologi (A)
|
Idræt (C)
|
Lars Donatzky Gladsaxe Gymnasium
|
Projektoplæg "Fedme"
Noter til lineær programmering
|
|
Global opvarmning
|
A
|
Biologi (A)
|
Fysik (C)
|
Yvonne Pinholt Roskilde Gymnasium
|
Opgaveformulering
Opstilling af matematiske modeller for ændringen i kulstofindholdet i atmosfæren.
|
|
Fremtidens velfærd
|
B
|
Samfundsfag (A)
|
|
for Vera Kragh Nærum Gymnasium
|
Opgave 1
Opgave 2
|